آیت‌الله رئیسی: بانک‌ها وام ازدواج را در اسرع وقت پرداخت کنند-راهبرد معاصر

آیت‌الله رئیسی: بانک‌ها وام ازدواج را در اسرع وقت پرداخت کنند

رئیس‌جمهور گفت: همه‌ وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مسئولیت دارند که امر ازدواج را در عمل تشویق کنند و بانک‌ها نیز به موقع وام ازدواج جوانان را پرداخت کنند و وام ازدواج جوانان با تأخیر مواجه نشود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 21
کد خبر: ۱۹۰۶۰۴

به گزارش راهبرد معاصر؛آیین گرامیداشت هفته ازدواج عصر امروز (چهارشنبه 31 خرداد) با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد.

وی افزود: همه‌ وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مسئولیت دارند که امر ازدواج را در عمل تشویق کنند و بانک‌ها نیز به موقع وام ازدواج جوانان را پرداخت کنند و وام ازدواج جوانان با تأخیر مواجه نشود.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج بیان کرد: صیانت از روح، روان، اخلاق و شخصیت انسان در گرو ازدواج است.

وی افزود: ازدواج انسانی را که به لحاظ رشد فردی و عقلی برای آینده زندگی خود آماده شده است، با پیوند دادن به همسر کامل و برای طی مسیر کمال و شکوفا شدن استعدادها در آینده زندگی آماده می‌کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه این قدرت لایزال الهی است که دل‌های دو فرد تربیت شده از دو محیط اجتماعی و فرهنگی متفاوت را بهم نزدیک کرده و آنها را یکی می‌کند، اظهار کرد: محبت وقتی به مرحله دلدادگی می‌رسد، تبدیل به مودت می‌شود که هرگز در آن دل‌کندن و جداشدن وجود ندارد.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز مسئله ازدواج و تشکیل خانواده از مهمترین مسائل جوامع انسانی است، تصریح کرد: امروز شاهد شدیدترین حملات به موضوع تشکیل خانواده با طرح اشکال مختلفی از انحراف هستیم که آسیب‌های زیادی به جوامع، خانواده و افراد وارد می‌کند.

رئیسی با اشاره به اینکه صیانت از شخصیت و روح انسان در گرو ازدواج و تشکیل خانواده است، خاطرنشان کرد:‌ انسان با ازدواج می‌تواند در برابر بسیاری از آسیب‌های روحی و اخلاقی از خود، همسر و زندگی‌اش صیانت کند.

رئیس‌جمهور پیشگیری از بسیاری از آسیب‌هایی که جامعه بشری امروز را رنج می‌دهد، در گرو ازدواج و تشکیل خانواده دانست و گفت: امروز در جوامع و کشورهایی که به موضوع ازدواج و تشکیل خانواده توجه کافی و مناسب نمی‌کنند، شاهد آسیب‌های فراوان روحی و روانی هستیم که صاحب‌نظران و اندیشمندان خود این جوامع نیز به آن‌ها معترفند.

رئیسی با اشاره به نامه عاشقانه امام راحل به همسرش که دارای فرازهای عاطفی بلندی است، افزود: ما در زمینه ازدواج و تشکیل خانواده الگوهای بی‌مانندی مثل خانواده امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را داریم که می‌توانند برای همه شئون زندگی ما الگو باشند.

وی تاکید کرد: همه‌ وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مسئولیت دارند که امر ازدواج را در عمل تشویق کنند و بانک‌ها نیز به موقع وام ازدواج جوانان را پرداخت کنند و وام ازدواج جوانان با تأخیر مواجه نشود.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج بیان کرد: صیانت از روح، روان، اخلاق و شخصیت انسان در گرو ازدواج است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار